Kot goni mysz

Wasze dzisiejsze zadanie polega na przygotowaniu prostego projektu w Scratchu.

Polecenie

Zbuduj w programie Scratch taki skrypt, aby po jego uruchomieniu duszek kot poruszał się w kierunku kursora. Do określenia ruchu duszka użyj bloków:

Ustaw w kierunku wskaźnkia myszy

oraz przesuń o … kroków, dostępnych w kategorii Ruch.


Dla chętnych

Jeżeli chcesz możesz dodać drugiego duszka (np. mysz), który będzie poruszać się razem z kursorem myszki komputerowej i „uciekać” przed kotem. W tym celu w skrypcie dla drugiego duszka wykorzystaj blok:

Idź do wskaźnika myszy

Kiedy kot „złapie” mysz, skrypt powinien się zatrzymać.

Przykładowe działanie gotowego projektu „Kot goni mysz”

Dzięki temu uzyskamy w pełni funkcjonalną grę „Kot goni mysz”, która może wyglądać, jak na powyższym filmiku.


Link do gotowego i udostępnionego projektu, prześlij do mnie, jak zwykle, za pomocą formularza kontaktowego lub na @.