Pierwszy skrypt w Scratchu

Dzisiaj, w ramach dalszego poznawania środowiska Scratch, utworzycie krótki program (skrypt w Scratchu), który będzie określał, w jaki sposób mają poruszać się obiekty na ekranie. Obejrzyjcie poniższe filmy, aby dowiedzieć się jak:

  • zmienić kolor kostiumu duszka,
  • zmienić tło,
  • stworzyć skrypt określający ruch postaci,
  • dodać do projektu kolejnego duszka.
Zmiana wyglądu duszka /www.dlanauczyciela.pl/
Ustawienie tła /www.dlanauczyciela.pl/
Zbudowanie skryptu określającego ruch postaci /www.dlanauczyciela.pl/
Dodanie do projektu drugiej postaci /www.dlanauczyciela.pl/

Spróbujcie samodzielnie wykonać wszystkie działania przedstawione na powyższych filmach.

Jeżeli coś wam od razu nie zadziała, nie zniechęcajcie się. Proszę dajcie znać czy udało wam się wszystko wykonać.

Przejdź dalej: Udostępnianie projektu w Scratchu