Podstawowe operacje w Scratchu

Obejrzyjcie poniższe filmy, aby przypomnieć sobie jak:

  • zmienić kolor kostiumu duszka,
  • zmienić tło,
  • stworzyć skrypt określający ruch postaci,
  • dodać do projektu kolejnego duszka.
Zmiana wyglądu duszka /www.dlanauczyciela.pl/
Ustawienie tła /www.dlanauczyciela.pl/
Zbudowanie skryptu określającego ruch postaci /www.dlanauczyciela.pl/
Dodanie do projektu drugiej postaci /www.dlanauczyciela.pl/

Przejdź dalej: Prosty projekt w Scratchu


Zadanie

Zaprojektujcie własnego duszka, którego moglibyście wykorzystać w programie Scratch. W tym celu wykorzystajcie edytor w Scratchu lub dowolny program graficzny. Jeżeli nie macie takiej możliwości, narysujcie swojego duszka w zeszycie do informatyki.

Plik z zapisanym duszkiem (lub zdjęcie waszego duszka) prześlijcie korzystając z formularza kontaktowego lub na moją skrzynkę e-mail.