Sterowanie postacią w Scratchu
Skoro pamiętacie już jak budować skrypty określające ruch duszków na scenie, dzisiaj przypomnicie sobie jak zaprogramować sterowanie postacią za pomocą klawiatury.
Przesuniecie duszka w poziomie
Zacznijmy od skryptu określającego przesunięcie postaci w poziomie o podaną liczbę kroków. Na poniższym filmie omówiony został skrypt umożliwiający poruszanie duszkiem w prawo. Analogicznie możemy zbudować skrypt do poruszania w lewo. Wystarczy zduplikować pierwszy skrypt i nanieść w nim odpowiednie zmiany.
Pełny obrót duszka
Teraz zobaczysz jak, w prosty sposób, zaprogramować efektowny obrót postaci o 360 stopni na scenie.
Pojawianie się i znikanie duszka
W naszym przykładzie kiść bananów powinna zniknąć po dotknięciu przez małpkę. Aby to osiągnąć, należy zbudować dla duszka bananów skrypt, w którym wykorzystamy blok ukryj z kategorii Wygląd.
Polecenia
Wasze dzisiejsze zadanie polega na wykonaniu poleceń z poniższej karty pracy.
Link do gotowego i udostępnionego projektu, prześlijcie do mnie, jak zwykle, za pomocą formularza kontaktowego lub na @.