Sterowanie postacią w Scratchu

Skoro pamiętacie już jak budować skrypty określające ruch duszków na scenie, dzisiaj przypomnicie sobie jak zaprogramować sterowanie postacią za pomocą klawiatury.

Przesuniecie duszka w poziomie

Zacznijmy od skryptu określającego przesunięcie postaci w poziomie o podaną liczbę kroków. Na poniższym filmie omówiony został skrypt umożliwiający poruszanie duszkiem w prawo. Analogicznie możemy zbudować skrypt do poruszania w lewo. Wystarczy zduplikować pierwszy skrypt i nanieść w nim odpowiednie zmiany.

Zbudowanie skryptu określającego przesunięcie duszka /www.dlanauczyciela.pl/

Pełny obrót duszka

Teraz zobaczysz jak, w prosty sposób, zaprogramować efektowny obrót postaci o 360 stopni na scenie.

Zbudowanie skryptu powodującego obrót duszka o 360° /www.dlanauczyciela.pl/

Pojawianie się i znikanie duszka

W naszym przykładzie kiść bananów powinna zniknąć po dotknięciu przez małpkę. Aby to osiągnąć, należy zbudować dla duszka bananów skrypt, w którym wykorzystamy blok ukryj z kategorii Wygląd.

Bloki powodujące pojawienie się oraz zniknięcie duszka /www.dlanauczyciela.pl/

Polecenia

Wasze dzisiejsze zadanie polega na wykonaniu poleceń z poniższej karty pracy.

Link do gotowego i udostępnionego projektu, prześlijcie do mnie, jak zwykle, za pomocą formularza kontaktowego lub na @.