Tworzymy grę w Scratchu
Ostatnio przypomnieliśmy sobie jak sterować postacią za pomocą klawiatury. Dziś wykorzystacie tą wiedzę, aby przygotować prostą grę w Scratchu.
Zadanie
Utwórz grę, w której trzeba będzie sterować duszkiem przedstawiającym ptaka (za pomocą czterech strzałek na klawiaturze) tak, aby omijał on kolorowe balony.
Jeżeli balon dotrze do krawędzi sceny (bloki jeżeli dotyka krawędź ? to … dostępne w kategoriach Kontrola i Czujniki) lub zderzy się z ptakiem (bloki jeżeli dotyka Ptak ? to …), zniknie, a następnie pojawi się w miejscu wylosowanym przez program (np. blok idź do losowa pozycja z kategorii Ruch). Pamiętaj o tym, że ptak nie powinien latać do tyłu (blok ustaw styl obrotu na lewo-prawo).
Wstaw do projektu duszki oraz tło, a następnie zbuduj odpowiednie skrypty.
Dla chętnych
Jeżeli chcesz możesz sprawić, aby pojawiające się balony poruszały się z różną prędkością. Dodatkowo, możesz dodać „przesuwające się” tło (podpowiedź: jako tło wykorzystaj duszka i blok przesuń na spód dostępny w kategorii Wygląd).
Gra może wyglądać podobnie, jak na powyższym filmiku. Gotową pracę udostępnij i prześlij do mnie link.