Tworzymy grę w Scratchu

Ostatnio przypomnieliśmy sobie jak sterować postacią za pomocą klawiatury. Dziś wykorzystacie tą wiedzę, aby przygotować prostą grę w Scratchu.

Zadanie

Utwórz grę, w której trzeba będzie sterować duszkiem przedstawiającym ptaka (za pomocą czterech strzałek na klawiaturze) tak, aby omijał on kolorowe balony.

Jeżeli balon dotrze do krawędzi sceny (bloki jeżeli dotyka krawędź ? to … dostępne w kategoriach Kontrola Czujniki) lub zderzy się z ptakiem (bloki jeżeli dotyka Ptak ? to ), zniknie, a następnie pojawi się w miejscu wylosowanym przez program (np. blok idź do losowa pozycja z kategorii Ruch). Pamiętaj o tym, że ptak nie powinien latać do tyłu (blok ustaw styl obrotu na lewo-prawo).

Wstaw do projektu duszki oraz tło, a następnie zbuduj odpowiednie skrypty.


Dla chętnych

Jeżeli chcesz możesz sprawić, aby pojawiające się balony poruszały się z różną prędkością. Dodatkowo, możesz dodać „przesuwające się” tło (podpowiedź: jako tło wykorzystaj duszka i blok przesuń na spód dostępny w kategorii Wygląd).

Przykładowe działanie gotowego projektu „Ptak i balony”

Gra może wyglądać podobnie, jak na powyższym filmiku. Gotową pracę udostępnij i prześlij do mnie link.